Kullanıcılarına her gün yeni bir bağımsız film sunan ve bu filmlerin 30 gün boyunca izlenebilmesine olanak tanıyan online film servisi MUBI, 50 milyon dolarlık Seri E yatırımı aldı. 2007 yılında Efe Çakarel tarafından ABD’de kurulan MUBI, yapılan açıklamaya göre 2016 yılı içinde Çin pazarına giriş yapıyor. Bu yatırımını da Çin’in önde gelen medya şirketlerinden olan Huanxi Media‘dan alan MUBI, Seri E yatırımını hem Çin açılımında hem de yurtdışı büyümesinde kullanacak. Kullanıcılarına her gün yeni bir bağımsız film sunan MUBI’de her film 30 gün boyunca izlenebiliyor. Yani her gün MUBI arşivine yeni bir film eklenirken 30. film de gösterimden kalkıyor. Aynı modeli Çin’de de kullanacak olan şirket, öyle gözüküyor ki Huanxi Media’nın tecrübesini de kullanarak Netflix, Amazon (Amazon Video) ve Apple (iTunes Store) gibi devlerin pek etkili olamadıkları (örneğin Netflix hala Çin’de aktif değil) Çin pazarında fark yaratmaya çalışacak. MUBI’nin değerlemesi 125 milyon dolar Yapılan açıklamaya göre MUBI’nin Çin operasyonu (MUBI China) için 40 milyon dolar karşılığında yüzde 70 çoğunluğu elde eden Huanxi Media, 10 milyon dolar karşılığında da şirketin 200’ün üzerinde ülkede aktif olan uluslararası operasyonuna (MUBI) ortak oldu. MUBI’nın değerlemesinin 125 milyon dolar (‘post-money valuation‘ yani yatırım sonrası miktar) olduğunu da ekleyelim. Türkiye için özel bir içerik ekibi de bulunan ve filmlerinin tamamına Türkçe altyazı desteği ekleyebilen MUBI’yi siz de hemen şimdi deneyebilirsiniz. Çin’de 50 kişilik yeni bir ofis de açacak olan MUBI ile ilgili gelişmeleri sizlere aktarmaya devam edeceğiz.