Bu yıl CES 2016 fuarı her yıl olduğu gibi bolca ürün duyurusu ve yeni teknolojilerin tanıtımıyla geçmeye devam ediyor. Fuarda en çok konuşulan ve ilgi gören kategoriler ise bu yıl hiç şüphesiz otomotiv ve drone’lar oldu. Çinli drone üreticisi Ehang insansız hava araçları olarak andığımız bu klasik drone modelleri dışında, yolcu taşıyabilen bir drone tanıttı. Ehang 184 adı tanıtılan drone modeli tek kişilik yolcu taşıma kapasitesine sahip. Bugün alıştığımız drone görüntüsünden bir farkı olmayan bu drone’un üzerinde bir kabin yer alıyor, yere paralel uzanan dört pervane ise drone’u uçuruyor ve gücünü de tamamen elektrikten alıyor. Tam şarjı 2 saat süren elektrikli drone, deniz seviyesinde uçurulduğunda 23 dakika havada kalabiliyor. Ehang‘ın ürettiği ve insan taşımacılığı için kullanılabilecek bu drone, özellikle güvenlik ve otopilot özellikleriyle ön plana çıkartılmaya çalışılmış. Mevzuat günümüzde drone‘lar için bile soru işaretleriyle doluyken, bir de insanlı taşımacılık pazarı ve regülasyonlar bundan nasıl etkilenecek birlikte göreceğiz. Ehang 184 modelinin taşıyabildiği kişi sayısı şimdilik 1 kişi ile sınırlı. Bu da teknik özelliklerde maksimum 100 kilogram bir ağırlık olarak belirtiliyor. Maksimum irtifası yerden 3,5 kilometre yükseklik olacak olan Ehang 184, 300 ile 500 metre arasında düşük irtifada uçabilmek için programlanacak. İnsanlı drone’un maksimum hızı ise 100 km/h olarak açıklandı. Bu drone’a ait bir diğer önemli detay ise, drone’da bulunan kişi sadece yolvu konumunda olacak, pilot değil. Yani içerideki kişi drone’u kumanda edemeyecek. Ehang’ın kurucu ortaklarından olan ve şirkette CFO koltuğunda oturan Shang Hsiao, Ehang 184’ün fiyatının 200 bin ile 300 bin dolar arasında belirlemeyi düşündüklerini aktardı. Çin’in Guangzhou şehrinde testlerine devam edilen ve bugüne dek 100’den fazla uçuş gerçekleştiren Ehang 184‘ün piyasaya ne zaman sürüleceği ise henüz belli değil. Çinli drone üreticisi Ehang bugün bildiğimiz anlamdaki klasik drone’lardan da üretiyor. Geçtiğimiz yıl 42 milyon dolar yatırım alan şirket, evvelsi yıl da 10 milyon dolar yatırım almıştı. Bakalım son zamanlarda kendi bölgesel yolcu uçağını üretebilecek kadar güçlü konuma gelen Çin havacılığı, Ehang 184 ile tüm dünyaya yayılacak bir trende önayak olabilecek mi?