Webrazzi Summit 2015’in ilk gününde Arda Kutsal’ın Buse Terim, Feride Tansuğ, İlker Baydar ve Ömer Taviloğlu ile sohbetinde moda tüketiminde dijitalin ana akım kanal hale gelmesi ve modayı özgürleştirmesi masaya yatırıldı.

2007 yılından bu yana e-perakende operasyonlarını sürdüren Mudo için, dijital içeriğin kalitesini arttıran ve moda trendlerinin yaygınlaşmasını hızlandıran bir kanal. Markafoni ile yakın zamanda yaptıkları ortaklığa değinen Ömer Taviloğu, dijitale gittikçe daha fazla ağırlık verdiklerini belirtti.

Moda dijitaldeki yenilikle çok yakından takip ediyor diyen Feride Tansuğ, Burberry’nin bu yıl Londra Moda Haftası’na çıkacağı defileyi bir gece öncesinde Snapchat’ten yayınlaması örneğini verdi.

Türkiye’de yaklaşık üç yıldır bir moda girişimcisi ve bir moda fenomeni olarak tanınan Buse Terim ise, takipçilerine ulaşmak için dijitali ana kanal olarak kullanıyor. Değişikliklere hızlı adapte olmaya çalışıyoruz diyen Terim, trendlere göre Snapchat’i sıklıkla kullandığını ama her kanalın ayrı bir kullanımı olduğunu söyledi. YouTube’da Fashion Link TV ağına katılan Terim, kanalın 2.5 milyon izlenme sayısına ulaştığını paylaştı.

“Kendini savunan güçlü platformlar yaşıyor ve değer kazanıyor” diyen İlker Baydar tüketicinin artık kendisine ürün satmak isteyen markalar yerine bağ kurabildiği markaları benimsediğini söyledi. Markafoni’nin geçtiğimiz Ağustos ayında devreye aldığı Instashop uygulamasından bahseden Baydar, uygulamanın Markafoni cirosunun yarısının mobilden geldiği gerçeğini baz alarak geliştirildiğini belirtti.