Sanırım hiçbir kargo firmasının ve şubesinin sorunsuz olma gibi bir şansı yok. Bugüne kadar edindiğim deneyimler bu yönde. Ve karşınızda Yurtiçi Kargo!

yurtici-kargo-siz-soz-vermeyin

Bildiğiniz üzere Yurtiçi Kargo‘nun logosunda şu ibare yer alıyor “Söz verdiğimiz gibi“. Cidden nedir bu söz vermek? İlgili kelimenin geçtiği logoyu bulmak için Google‘a Söz verdiğimiz gibi yazıp aradığımda ise rezalet bir video ile karşılaştım. İlgili videoyu buraya ekliyorum ki izleyip görün.

O kutuların içerisinde kim bilir neler vardı? Bir ara sosyal medyada sıkça gördüğüm bir paylaşım vardı. Bir fotoğrafçı abimiz bir lens almış, kargo ile evine gelmiş. Evet kargo o kadar iyi (!) getirmiş ki bir adet olan lens 1000 adet olmuş. Evin önüne atıp gitmişler ki indirirken de kesin böyle fırlatmışlardır.

Her şubenin illa bir firmasında bozukluk vardır ama burada firmada da suç vardır. Araçlarda ve kuryelerde kasklı kamera sistemi olsa kaçı böyle davranabilir. Tabi ki hiçbiri.

Ama benim sorunum kargonun ürünü kırıp veya bozuk getirmesinden değil. Gerçi o da var. Şimdi başıma bugün gelen olayları sırayla yazacağım. Normalde sadece Yurtiçi Kargo ile ilgili şikayetlerimi dile getirecektim ama hepsiyle derdim 1 gün içerisinde olunca onları da bu yazıya eklemek istedim.

Öncelikle 09.00 da uyandım. Telefonuma gelen bildirimleri kontrol ettim. Sonra bilgisayarımın başına geçtim ve bugünkü kargo maceram başladı. Ama farkettim ki bu hikayede biraz daha geriye gitmem gerekiyor.

21/06/2016 tarihinde yani dün evime tekrar internet almaya karar vermiştim. Bu yüzden Turk Telekom ve Turkcell yerine değişik bir şeyler denemek istedim ve Turk Net‘i denemeye karar verdim. İnternet üzerinden başvuru ve ödeme işlemlerini tamamladım belgelerimi yazdırdım ve imzaladım. Sırada kargoyla firmaya göndermem kalmıştı.

 

Yurtiçi Kargo: Ben de YK Bireysel İnternet Şubesi üzerinden hesabımı oluşturdum ve onayı bekledim. Onay geldi. Ben de hemen adresime 22/06/2016 tarihinde bir kurye gelmesi için 21.06.2016 16:36 tarihinde bir gönderi oluşturdum ve ödememi tamamladım.

bireysel.yurticikargo.com-screenshot- 2016-06-22---20-17-18

 

MNG Kargo: Sonra ise n11 üzerinden bir adet TP-LINK TD-W9970 300MBPS Fiber / Vdsl Kablosuz 4 Port Modem satın aldım. Kargo elime bugün yani 22/06/2016 tarihinde geçti. Kutusunun kenarında ezilmeler mevcuttu. Çok kızmasam da bu konuda yer alması güzel oldu.

 

Aras Kargo: Dün, Admix yazılımım için geliştirmekte olduğum internet üzerinden toplu sms servisi için İleti Merkezi üzerinden kayıt oluşturdum ve sözleşmemi imzaladım. Firmanın anlaşmalı olduğu kargo firması Aras Kargo olduğu için siteleri üzerinden canlı sohbete bağlanıp adresime kurye istedim. Kurye yarın gelir dediler, yani bugün.

 

İşte dünkü kargo olaylarımı anlattığıma göre şimdi asıl olaylara geçebilirim. Sabah sırayla tüm firmaları aradım.

 

Yurtiçi Kargo: Kurye bugün 15:00 ve 15:30 arası gelecektir dedi. Tahmin edin noldu? Gelmedi.

 

MNG KargoAdresim Google Maps üzerinde bile net olmasına rağmen nasıl oluyor da adresimi bilemiyorlar. Benim kapı numarama kadar adres belli. Ben dışarı çıkıp kargo almak zorunda değilim. Zaten kargoda da ezilmeler mevcuttu.

 

Aras Kargo: Normalde bugün gelmesi gereken kurye mobil dağıtım nedeniyle adresime yarın gelecekmiş. Bu da Gelmedi.

 

2 adet resmi belgem Yurtiçi Kargo ve Aras Kargo yüzünden 1 gün gecikti. Teşekkürler sizlere.

Yarın Yurtiçi Kargo ve Aras Kargo ile ilgili güncellemelerde bulunacağım. Görüşmek üzere.


Güncelleme – 24.06.2016 19:00

Yurtiçi KargoŞikayetim sonrasında beni dün yani 23.06.2016 tarihinde 444 9 999 dan aradılar. Gün içinde geleceğini söylediler. Saat 16:15 de geri aradım kuryenin neden hala gelmediğini sormak için. Şubeyi aradılar beni hatta beklettiler. Bu arada bu aramayı faturamın dışında ek ücretle yaptım o yüzden ek olarak kendilerini çok sevdiğimi bir kez daha belirteyim. İnternet şubesine bir kez daha baktığımda kurye talebinin “Talebin Yönlendirildiği YK Şubesi İşleme Alamadı, Çağrı Merkezine Yönlendirildi.” şeklinde olduğunu gördüm. Aramaya geri dönen müşteri hizmetleri görevlisi kurye pazartesi gelecek dedi.

Kuryeyi çağırdığım tarih: 21.06.2016

Gelmesi gereken tarih: 22.06.2016

Geleceği (!) söylenen tarih/tarihler: 23.06.2016 Gelmedi – 27.06.2016

Yarın yani 25.06.2016 da LYS sınavım var. Yarın Çanakkale’de bulunan şubelerine gidip kargomu bırakacağım ve “Gönderinin Adresimden Alınmasını İstiyorum – 1,66 TL” ücretini alacağım.

 

Aras KargoGelgelelim Aras Kargo’ya. Perşembe yani 23.06.2016 da mobil dağıtım ile gelmesi gerekiyordu. Fakat gelmedi. Canlı destek üzerinden söyledim kurye gelmedi diye bugün(24.06.2016). 18:00’a kadar gelir dediler. Emin misiniz? Bulunduğunuz bölgeye perşembe günleri geliyor dediler. Madem dün niye gelmedi dedim. Talebinizi iletiyorum dedi yeni kod verdi. 1 hafta beklemem gerekecek açık şekilde.

Yarın yani 25.06.2016 da Çanakkale’ye gittiğimde ilgili kargoya da gelmeyen kuryenin alması gereken kargoyu bırakacağım.


İşte böyle. Bu devirde güvenilir kargo firması bulmak gerçekten zor. Kargoları şubelere bıraktıktan sonra olanları da tekrar buradan yeni bir güncelleme ile bildireceğim.

Yarın olacaklarını tahmin ettiklerim;

  • 1,66 TL ücret kredi kartımdan tahsil edildiği gerekçesiyle verilmeyecek.
  • “Biz zaten gelecektik.” denilecek.
  • Özür dilenmeyecek.

Bakalım olacaklar mı, olmayacaklar mı?


Güncelleme – 26.06.2016 17:00

Dün(25.06.2016) LYS için merkeze gittikten sonra sınavı olacağım kampüse ulaştım. Sınav 14:30 da başlayın 16:30 da bitti. Otobüs bekleyip şehir içine gittiğimde bir arayıp sorayım dedim hangi şubeye gideceğim şubeler açık mı diye. İşte burda hafta sonu şubelerin 17:00 da kapandığını hesaba katmamıştım. İş işten geçmişti yani merkeze gittiğimde. Şimdi iki kargo şubesinin de pazartesi gelmesini bekleyeceğim. Gelmedikleri taktirde yasal işlemleri başlatacağım artık.

Yarın tekrar görüşmek üzere.


Güncelleme – 27.06.2016 22:30

Kuryeler evime gelesiye kadar saat 2yi geçti. Çarşıya gidip kendilerine teslim etti. Bundan sonra tövbe ne Yurtiçi, ne Aras, ne MNG ya da bir başka firma. Kendim otobüsle gidip teslim etsem daha hızlı maşallah!

Firmalar benden özür dilerse konuyu tekrar güncelleyeceğim.